Nacionalni CERT zaprimio je prijave pokušaja prijevare u kojima se napadači predstavljaju kao dijete u nevolji.
Građani sve češće dobivaju poruke u kojima se napadači predstavljaju kao članovi obitelji, a posebno su na meti majke.
Poruke su počele pristizati i na brojeve očeva pa tako bilježimo u posljednje vrijeme i prijave u kojima su meta napadača i tate.
Napadači koriste strah i roditeljski nagon za pomoć svojoj djeci te se nadaju da će roditelji u panici i brzopletosti nasjesti na prijevaru.
Cilj ove prijevare je krađa novca.
Prijevara ide ovako:
Napadači šalju poruke u kojima se obraćaju roditeljima.
„Mama pokvario mi se mobitel. Ovo je moj novi broj. Pošalji mi poruku.“
„Tata, pao mi je telefon u vodu i sada nemam novi broj. Možeš li mi poslati poruku na WhatsApp?“
„Bok tata, imao sam problem s karticom. Ovo je moj novi broj. Spremi ga i posalji mi poruku Wahtsapp“
Ako uđete u komunikaciju s njima u nastavku će vas tražiti da platiti određeni trošak koji je nastao zbog kvara mobitela ili nekog drugog razloga.
„Ne mogu platiti novi mobitel, jer ne mogu pristupiti svom računu s ovim brojem. Iz banke su mi rekli da dođem sutra. Molim te uplati novce na ovaj račun, a ja ti dam gotovinu večeras“
Ako se susretnete s ovakvom porukom, ne ulazite u komunikaciju s prevarantima. Najbolje je poruku obrisati, a broj s kojeg je poslana blokirati.
Provjerite legitimnost poruke drugim kanalima komunikacije.
Nazovite svoje dijete na regularni broj ili mu pošaljite poruku.
Ne djelujte u panici. Ako se dijete ne javi odmah, pričekajte i pokušajte ga kontaktirati ponovno.
Ne uplaćujte novac osobama koje ne poznajete, a kontaktirale su vas putem interneta, sms-a ili poziva.
Recite drugima za ovaj oblik prijevare kako bi ih zaštitili.
U nastavku pročitajte razgovor s jednim od prevaranata.