You are here
Home > Novosti > Upozorenje: prevaranti kontaktiraju roditelje i predstavljaju se kao djeca u nevolji

Upozorenje: prevaranti kontaktiraju roditelje i predstavljaju se kao djeca u nevolji

Nacionalni CERT zaprimio je prijave pokušaja prijevare u kojima se napadači predstavljaju kao dijete u nevolji.

Građani sve češće dobivaju poruke u kojima se napadači predstavljaju kao članovi obitelji, a posebno su na meti majke.

Napadači koriste strah i roditeljski nagon za pomoć svojoj djeci te se nadaju da će roditelji u panici i brzopletosti nasjesti na prijevaru.

Cilj ove prijevare je krađa novca.

Prijevara ide ovako:

Napadači šalju poruke u kojima se obraćaju roditeljima.

„Mama pokvario mi se mobitel. Ovo je moj novi broj. Pošalji mi poruku.“

Ako uđete u komunikaciju s njima u nastavku će vas tražiti da platiti određeni trošak koji je nastao zbog kvara mobitela ili nekog drugog razloga.

„Ne mogu platiti novi mobitel, jer ne mogu pristupiti svom računu s ovim brojem. Iz banke su mi rekli da dođem sutra. Molim te uplati novce na ovaj račun, a ja ti dam gotovinu večeras“

Ako se susretnete s ovakvom porukom, ne ulazite u komunikaciju s prevarantima. Najbolje je poruku obrisati, a broj s kojeg je poslana blokirati.
Provjerite legitimnost  poruke drugim kanalima komunikacije.
Nazovite svoje dijete na regularni broj ili mu pošaljite poruku.
Ne djelujte u panici. Ako se dijete ne javi odmah, pričekajte i pokušajte ga kontaktirati ponovno.
Ne uplaćujte novac osobama koje ne poznajete, a kontaktirale su vas putem interneta, sms-a ili poziva.
Recite drugima za ovaj oblik prijevare kako bi ih zaštitili.

U nastavku pročitajte razgovor s jednim od prevaranata.

Top
More in Novosti
Kako prepoznati vishing – telefonsku prijevaru?

Prijevare putem telefonskog poziva su oblik phishinga koji nazivamo vishing (voice+phishing), a cilj im je krađa osobnih podataka, novca ili...

Close