New York Times prenio je informaciju kako oba zrakoplova Boeing 737 Max, od koji se jedan srušio ranije ovog mjeseca, a drugi u listopadu prošle godine, nisu imala dvije sigurnosne funkcionalnosti koje Boeing svojim kupcima dodatno naplaćuje.
“Riječ je o kritičnim funkcionalnostima, a zrakoplovne kompanije ne bi trebalo ništa stajati njihovo ugrađivanje”, navodi Bjorn Fehrm, analitičar pri savjetodavnoj tvrtki Leeham, “Boeing to naplaćuje zato što može. Međutim, riječ je o funkcionalnostima od životne važnosti”.
Sporne sigurnosne funkcionalnosti vezane su uz Boeingov sustav MCAS (engl. Maneuvering Characteristics Augmentation System), koji automatski ispravlja preveliki nagib zrakoplova kako ne bi došlo do usporavanja i pada.
Let 610 tvrtke Air Flight srušio se u listopadu 2018. godine, a u nesreći je stradalo svih 189 putnika. Drugi se Boeing MAX zrakoplov, u vlasništvu kompanije Ethiopian Airlines, srušio 10. ožujka ove godine te je svoj život izgubilo 157 putnika.
Izvještaji su pokazali kako su piloti leta 610, koji se srušio u listopadu 2018. godine, pokušavali ručno ispraviti nagib, ali im to nije polazilo za rukom. Nos zrakoplova se nastavljao spuštati, a piloti su frenetično pretraživali priručnik kako bi pronašli rješenje sve dok zrakoplov nije udario u vodu.
Iako se ne može sa sigurnošću povezati navedene funkcionalnosti s padom zrakoplova, izvori za New York Times navode kako ugradnja navedenih funkcionalnost uvelike umanjuje rizik od gubitka kontrole nad zrakoplovom.
Iako pomažu u letu, pojedine su zrakoplovne kompanije odlučile ne ugraditi ove funkcionalnost jer se, prema Timesu, piloti služe “drugim izvorima informacija prilikom leta”.
$downloadlink = get_field('download_link'); ?>