Koordinacija pri rješavanju incidenata gdje se barem jedna od strana (napadač ili oštećeni) nalazi unutar .hr domene ili je hrvatski državljanin koji koristi “hosting” usluge stranog davaoca usluge u nadležnosti je Nacionalnog CERT-a.
U pravilu, Nacionalnom se CERT-u prijavljuju značajniji incidenti koje nije riješila „abuse“ služba nadležnog ISP-a.
Više o incidentima koje definira Nacionalni CERT možete pronaći ovdje.
Prijava incidenta
Kako bi vam Nacionalni CERT bio u mogućnosti pomoći potrebno je da vaša prijava incidenta sadrži osnovni skup podataka nužnih za uspješnu obradu incidenta.
Incidente možete prijaviti e-mailom na adresu niicedtnc@re.trh, a prijava mora sadržavati:
- originalne log datoteke (sa poslužitelja ili mrežnih i sigurnosnih uređaja) iz kojih se vide neželjene mrežne aktivnosti te o kojoj se vrsti incidenta radi
- vaš opis incidenta
- datum, točno vrijeme (po mogućnosti u minutu i sekundu) i vremenska zona
- IP adresa i/ili ime računala koje je napadnuto
- IP adresa i/ili ime računala koje je izvor napada
- ako je uz incident vezan e-mail, URL zloćudne stranice ili nešto drugo, tada je potrebno priložiti i te podatke. E-mail priložite uz prijavu zajedno s cjelokupnim zaglavljem (headerom) – dodatne upute potražite ovdje.
Po prijavi incidenta dobit ćete odgovor potvrde da je vaša prijava zaprimljena.
Za prijavu incidenata primjenjuju se pravila Obavijesti o privatnosti.